تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

نظرسنجی سایت

آمار بازدید سایت

پیوند ها

تاثیر «استراحت» در پیشرفت تحصیلی


تاثیر «استراحت» در پیشرفت تحصیلی

سخت‌کوشی برای رسیدن به اهداف آموزشی هیچ‌گاه به‌معنی کنارگذاشتن ابزارهای مکمل موفقیت نیست. اگرچه تلاش و استراحت، دو مفهوم دور از هم به‌ نظر می‌رسند، وقتی به روند طولانی‌مدتِ منظم فکر کنیم، این دو را دو مفهوم مکمل خواهیم یافت. جسم بیولوژیک ما بدون استراحت‌کردن، بهره‌وری مطلوبی نخواهد داشت. این خلاصه‌ی مهم‌ترین تأثیر استراحتِ مناسب بر روند موفقیت تحصیلی است.

تعادل مناسب بین میزان فعالیت و میزان استراحت، همیشه یکی از چالش‌های اساسی برنامه‌ریزی تحصیلی بوده است. برای این مفهوم از واژه‌ی چالش استفاده کرده‌ایم؛ چون دقیقاً مثل تعادل بین مطالعه‌ی درس‌های مختلف یا انتخاب‌کردن مدرسه‌ی مناسب برای تحصیل، با موضوعی مهم و تأثیرگذار مواجهیم؛ موضوعی که تا زمان تلاش برای حل آن، فرصت بالقوه‌ای برای پیشرفت داریم و در صورت حل‌نشدن، با نقطه‌ضعف بالفعل روبه‌رو خواهیم بود.

حفظ استقلال زمان‌های استراحت در برنامه‌ی درسی، اصل مهم برای پیشرفت است. هدف از حفظ استقلال این بازه‌‌های زمانی، دست‌یافتن به موقعیتی است که در آن، استراحت‌کردن جایگاه متناسب و حذف‌نشدنی داشته باشد؛ یعنی همان‌گونه که در برنامه، فرصتی برای استراحت بیش‌ازحد وجود ندارد، امکان حذف‌کردن آن برای افزایش خیالی راندمان نیز وجود نداشته باشد. نباید فراموش کنیم که استراحت‌کردن در وهله‌ی اول پاسخ‌گویی به نیاز فیزیولوژیک بدن برای هماهنگی بهتر اعضاست. این مفهوم به‌خوبی اهمیت انکارنشدنی استراحت را تشریح می‌کند. یکی از وجوه این چالش، زمانی است که زمان آن تحت کنترل ما نباشد. در این مورد نیز فاصله‌ای محسوس با تعادل استراحتی خواهیم داشت. تعادل استراحتی در اولین و مهم‌ترین گام، میزان استراحت شما را بر اساس میزان فعالیت روزانه تنظیم می‌کند.

مدیریت زمان استراحت گامی فراتر از حفظ استقلال آن و راهکاری برای منظم‌کردن این بازه‌های زمانی در طول برنامه‌ی روزانه و هفتگی است. پراکنده‌بودن بازه‌های استراحت در برنامه‌ای مدون، نظم ذهنی شما را کاهش می‌دهد. تحقیقات علمی نشان می‌دهد داشتن بازه‌های استراحتی ثابت در برنامه، به افزایش ۲۷درصدی بازدهی فعالیت‌های افراد منجر می‌شود.

  انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 194

دیدگاه های کاربران (0)


مطالب تصادفی

  • طرح درس تربیت بدنی برای دوره ابتدایی اموزش مهارت طناب جفت جلو وعقب
  • درس پژوهی ریاضی پنجم دبستان محیط دایره
  • طرح درس علوم پایه پنجم ابتدایی درس آشنایی با چگونگی حرکت بدن
  • مجموعه کامل از نمونه سوالات فارسی پایه دوم ابتدایی
  • طرح درس روزانه فارسی اول ابتدایی درس نشانه (گ)
  • اندازه گیری سلامت مغز و بدن براساس سرعت پیاده روی در 45 سالگی
  • HOWEVER VS ALTHOUGH
  • کاربرد حروف ربط تضاد ( Although، In spite of، However )
  • 10 مهارت اصلی که دانش‌آموزان باید بیاموزند
  • ترفند های تربیت  کودک سالم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد