امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
برچسب های مهم
نظرسنجی سایت
آمار بازدید سایت
پیوند ها
? مشكل در خواندن عدد:ممكن است در خواندن اعداد و يا خواندن اعداد شبيه به هم اشتباه كند مثلا 2و 3، 4و6 يا جهت خواندن را رعايت نمي كند مثلا 12 را 21 مي خواند.
?عدم درك مفهوم عدد:مثلا كودك مفهوم عدد 5 را نمي داند يعني نمي تواند 5 مهره را جدا كند.
?عدم درك ارزش عددي:كودك نمي داند 4 از 5 بزرگتر است و بر عكس
? مشكل در كپي عدد:هنگام رونويسي عدد مشكل دارد.
? مشكل در نوشتن عدد:نوشتن عدد نياز به استفاده از حافظه دارد. بنابراين گاهي كودك شكل عدد را فراموش مي كند و يا اعداد شبيه به هم را اشتباه مي نويسد. مثلا 3 را 2 مي نويسد ( مربوط به توجه ) يا شكل عدد را نمي داند يعني 3 را 5 مي نويسد. گاهي مشكل مربوط به جهت يابي است و عدد را وارونه مي نويسد.
? علامتها را نمي شناسد:كودك نمي داند + يعني جمع بنابراين ممكن است اشتباه كند مثلا: ۲=2+۴
? مفهوم عمليات را نمي داند:جمع و تفريق را با هم اشتباه مي كند.
? اشكال در نحوه عمليات:گاهي كودك هنوز از انگشتان براي عمليات استفاده مي كند، اين موضوع در سطوح بالاتر مانند جمعهاي اعداد دورقمي و… مشكلات بيشتري را بوجود مي آورد.
? اشكال در درك ارزش مكاني.
? مشكل در حل مساله:گاهي كودك عليرغم اينكه عمليات رياضي را مي داند٬، در درك مسائل رياضي مشكل دارد و نمي تواند روابط بين اجزاي مساله را درك كند.
? در درك زمان مشكل دارد
? درشمارش پول مشكل دارد
? در مهارت هاي محاسباتي(جمع- تفريق- ضرب- تقسيم- كسر و …)مشكل دارد.